Ogólnie o księgowości - Księgowość i finanse

Ogólnie o księgowości - Księgowość i finanse biuro księgowe warszawa
likacji, a nawet jeszcze czasu trwania edukacji zdecydowała się na pójście w kierunku doradcy podatkowego. To normalny rodzaj kariery dla tej grupy, więc są oni przygotowani w stu procentach do swoich obowiązków.Taki doradca z łatwością powoła się na odpowiednie do zaistniałych sytuacji przepisy, a to oznacza, że będziemy posiadać klarowniejszy obraz możliwych trudności oraz dostępnych wariantów działania przekładających się na większe szanse powodzenia. Znajomość prawa nie tylko zapobiega szkodzie, ale również okazuje się być doskonałym narzędziem. Skomplikowane zagadnienia powiązane z podatkami nie są czymś przyjemnym, ale od nich są fachowcy. Nie walczmy sami z kodeksami i orzecznictwem sądów ? zlećmy to doradcom podatkowym. Dla nich to chleb powszedni, a dla nas brak uczucia niepokoju.Co to jest PTU?Podatek od towarów i usług, PTU (ang. Value Added Tax, VAT) ? podatek od wartości dodanej, podatek pośredni, pobierany na każdym kolejnym etapie obrotu towarami lub usługami (podatek obrotowy), którego konstrukcja zakłada brak kaskadowego nakładania się podatku poprzez zastosowanie mechanizmu odliczenia podatku pobranego w poprzednich etapach obrotu. W Polsce został wprowadzony przez ustawę z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. z 1993 r. Nr 11, poz. 50). Jednak konieczność harmonizacji polskiego prawa podatkowego z prawem UE zmusiła polskiego ustawodawcę do uregulowania tej kwestii w nowej ustawie o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054). Twórcą koncepcji tego podatku był niemiecki przedsiębiorca Carl Friedrich von Siemens, który w swoich pracach z 1920 roku wyłożył jego ideę1, ale powszechnie za twórcę VAT uważany jest francuski ekonomista Maurice LauréŹródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_od_towar%C3%B3w_i_us%C5%82ugBiura dla firmZanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja. Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.